فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر «ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد مدیرمسئول روزنامه شهرآرا: سبک زندگی و اثرات تهاجم فرهنگی، دغدغه مشترک رسانه‌های ایران و عراق است برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق سخنان جنجالی «کیانوش عیاری» درباره پرداخت دستمزد عواملش واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما جایزه نتپک بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو کره جنوبی برای «گیج گاه» شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب آغاز به کار سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران
سرخط خبرها

نگاهی به گمانه زنی‌های پخش سریال‌های تلویزیون در نوروز ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۱۵۱۵۰۲
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
نگاهی به گمانه زنی‌های پخش سریال‌های  تلویزیون در نوروز ۱۴۰۲
گمانه زنی‌ها درباره سریال‌های ویژه نوروز و رمضان ۱۴۰۲ بیشتر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کمتر از یک ماه مانده به ایام نوروز و ماه رمضان سال ۱۴۰۲، گمانه زنی‌ها درباره سریال‌های ویژه این ایام بیشتر شده، البته برخی از آن‌ها همچون «نون خ» از پیش تکلیفشان روشن است.

پخش قطعی «نون خ» در ایام نوروز

این روز‌ها خبر درباره سریال‌های نوروزی و رمضانی به اوج گمانه زنی خودش رسیده است. در این میان، پخش «نون خ» بیشتر از همه قوت گرفته، اما بخش عمده‌ای از جزئیاتی که در آن روایت می‌شود با واقعیت هم خوانی ندارد. ماجرا با انتشار یک تصویر شروع می‌شود. عید غدیرخم بود که مهدی فرجی، تهیه کننده این مجموعه تلویزیونی، خبری را در صفحه مجازی اش منتشر کرد. او عکسِ حمیدرضا آذرنگ را در کنارِ حسن معجونی منتشر کرد؛ بازیگری که چندی است کمتر در سریال‌های تلویزیون دیده می‌شود و او را بیشتر در آثار نمایش خانگی و فیلم‌های سینمای ایران می‌بینیم.

آن طور که تهیه کننده «نون خ» در توضیحات کوتاهش به آن اشاره کرده حسن معجونی هم بازی حمیدرضا آذرنگ شده است. حضور دو بازیگر تئاتری که سال‌ها روی صحنه با هم خاطره آفریده اند می‌تواند نوید اتفاقات جالبی را در فصل چهارم این سریال تلویزیونی بدهد. هنوز کاراکتر معجونی مشخص نیست و نمی‌دانیم او قرار است با خلیل در داستان‌های نورالدین خانزاده تقابل کند یا رفاقت، اما در ادامه بیژن بنفشه خواه در برنامه اینترنتی «معرکه» که ویژه ایام جام جهانی توسط پلتفرم نماوا ساخته شده، به حضورش در این سریال اشاره کرد.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد او قرار است همان نقشی را بازی کند که پیش از آن به حسن معجونی سپرده شده بود؛ بنابراین معجونی در این سریال حضور ندارد. در روز‌هایی که خبر‌های «نون خ» زیاد در رسانه‌ها مطرح می‌شود این نکته جالب است که فیلم برداری سریال تمام و پخشِ آن در ایام نوروز و رمضان ۱۴۰۲ قطعی شده است. هومن حاجی عبداللهی و مجید یاسر که در مجموعه‌های گذشته جلوی دوربین سعید آقاخانی رفتند، در فصل نوروزی و رمضانی ۱۴۰۲ هم حضور دارند.

ساخت سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی از آبان ماه امسال آغاز شد و حالا پس از گذشت چند ماه فیلم برداری، تصویربرداری این سریال به اتمام رسیده است. این سریال طنز در فصل‌های گذشته پرداختن به مسئله کرونا و همچنین فضای گرم و صمیمانه روستا‌ها و کمبود‌های موجود در این مناطق از جمله کردستان و کرمانشاه را دست مایه طنز قرار داد. فصل اول این سریال در فروردین ۱۳۹۸ در پانزده قسمت روی آنتن رفت. فصل دوم آن نیز در هفده قسمت در فروردین ۱۳۹۹ روی آنتن رفت و فصل سوم آن در شانزده قسمت فروردین ۱۴۰۰ روی آنتن رفت. آنچه که مسلم است تعداد قسمت‌های فصل چهارم «نون خ» نسبت به
فصل‌ها گذشته بیشتر است و شاید دلیل آن را بتوان قرار گرفتن در مناسبت نوروز و رمضان بیان کرد و باید دید سعید آقاخانی چه سوژه‌ای را در این فصل و با کمک بازیگران جدیدش دست مایه طنز قرار داده است.

گمانه زنی‌ها برای نسخه سریالی «موقعیت مهدی»

هنوز هم در گمانه زنی‌های جدید نام نسخه سریالی «موقعیت مهدی» برای پخش در ایام نوروز و رمضان ۱۴۰۲ مطرح می‌شود. پیمان جبلی، رئیس صداوسیما، چندی پیش در گفت وگویی با تسنیم به این نکته اشاره کرد: «اولا تلویزیون در ایام نوروز و رمضان هم مجموعه‌های جدیدی خواهد داشت و هم پخشِ بعضی از مجموعه‌های نمایشی که الان در حال پخش است در ماه مبارک و نوروز هم ادامه پیدا خواهد کرد.

نکته دوم، سریال عاشورا یکی از آثار واقعا جذاب، فاخر و ارزشمندی است که تولید شده و متأسفانه این ایراد در صداوسیما به ما وارد است که برای کار‌های ارزشمند و فاخر، خوب هزینه نمی‌کنیم و از آن‌ها بهره برداری درستی هم نداریم. در واقع پیوست رسانه‌ای و جدول زمان پخش خوبی در نظر نمی‌گیریم. یکی دو پیشنهاد برای پخش این سریال مطرح شد؛ منتها به نظر خود ما رسید که اگر بخواهد با آن مدل روی آنتن برود، مثل کار‌های روتین پخش می‌شود. جلسات متعددی داشتیم که متناسب با فضای مناسبتی که حاکم است، بهترین زمان را انتخاب کنیم.»

حالا گمانه زنی‌ها در فضای مجازی، کنداکتورِ این سریال را در بهار ۱۴۰۲ مطرح می‌کند. حتی پخش در شب‌های قدر را بیان کردند و جایی هم نوشتند که این سریال، ایام نوروز پخش خواهد شد. به هرحال این مجموعه، مینی سریال است و اگر قرار باشد در این ایام روی آنتن برود، برای ماه رمضان مناسب خواهد بود؛ یعنی در واقع سریال اصلی فصل جدید «نون خ» خواهد بود. پیگیری‌ها نشان می‌دهد سازندگان در تلاش اند این سریال را بادقت نظر در مراحل پس تولید پیش ببرند.

اما و اگر‌های پخش سریال مسعود ده نمکی

اما درباره سریالِ تازه مسعود ده نمکی با قالبِ ماورایی هم گمانه‌های زیادی مطرح شده است. سریالی به نویسندگی حسن وارسته که نگارش سریال هایی، چون پایتخت، دودکش، علی البدل، دیواربه دیوار و بچه مهندس در کارنامه او دیده می‌شود ترکیبِ جالبی را با ده نمکی می‌تواند رقم بزند. پیش ازاین نامِ علیرضا افخمی هم به عنوان کسی که قرار است سریال ماورایی برای ایام ماه رمضان تلویزیون بسازد مطرح شد، اما گویی حضور «رستگاری» ده نمکی جدی‌تر است، اما هنوز خبری از شروع تولید و رسیدن آن به آنتن این ایام نیست. البته در برخی کانال‌های مجازی، احتمال آماده شدن این سریال را برای ایام نوروز شبکه ۳ داده اند.

آیا جشن سربرون نوروز به آنتن می‌رسد؟

اما تلویزیون این روز‌ها سریال‌هایی را هم مانند «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی که به سفارش سیمافیلم تولید شده، در صفِ پخش دارد. آن طور که اعلام شده است این سریال اکنون مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد. این درحالی است که قرار بود این مجموعه قبل از پاییز روی آنتن برود، اما به دلیل مقارن شدن با ایام جام جهانی به تعویق افتاد.

حسن نجاریان، تهیه کننده سریال «جشن سربرون»، درباره پخشِ سریال از شبکه یک یا شبکه‌ای دیگر گفت: ما قرارمان از ابتدا با دو شبکه تلویزیونی یک و ۳ سیما بوده است که اگر کارِ پخش سریال به کنداکتورِ نوروز و رمضان برسد، حتما از شبکه یک پخش نخواهد شد. باید با شبکه‌های دیگر مذاکره کنیم و ببینیم چه می‌شود. عزم ما پخش در شرایط و کنداکتورِ مناسبی است که تحت تأثیر جام جهانی و جشنواره فجر قرار نگیرد. اگر به ماه رمضان اشاره می‌کنیم، چون موقعیت خوبی است که پیش رویمان قرار دارد.

در صفِ انتظار

سریال دیگری که در صفِ کنداکتور قرار دارد «اژد‌های هفت سر» یا «طلاق» ابوالقاسم طالبی است. پیش ازاین توسط خود کارگردان در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام شد که این سریال به زمستانِ تلویزیون می‌رسد. باید دید آیا این ایام را برای این سریال انتخاب می‌کنند یا پخش این مجموعه هم به زمانی دیگر موکول می‌شود؟

سریال‌های دیگری همچون «دیگران»، «محرمانه»، «حبیب»، «شهباز»، «سنجرخان»، «سامو بندری»، «۸۷ متر»، «عشق کوفی»، فصل دوم «مستوران»، «مهیار عیار» و چندین اثر دیگر در حال آماده سازی یا در صفِ پخش قرار دارند؛ باید دید معاونت سیما و دست اندرکاران امر چه ترکیبی برای کنداکتور نوروز و رمضان ۱۴۰۲ درنظر خواهند گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->